Netværkere blev klogere på sig selv og hinanden

Relationsfabrikken er en af Center for HR’s gode samarbejdspartnere, og deltagerne i de 40 landsdækkende netværk anvender Insights Discovery Personprofiler.

”Kommunikation i farver” var overskriften på en workshop, som Iben Jungersen, HR Partner i Center for HR, netop har holdt for 17 netværkere, der er med i Relationsfabrikkens netværk i Odense.

En af deltagerne forklarede, hvorfor han er med i netværket:
"Jeg har været med i flere netværk, som var alt for business minded for mig. Dette netværk bygger på hjerte- og mavefornemmelser, og det er nok derfor, vi har det så sjovt sammen, sagde Allan Hansen, der arbejder inden for den grafiske branche."

En af forklaringerne på det sjove samvær med ”hjerte- og mavefornemmelser” kan hænge sammen med, at entusiastisk og positiv energi er et typisk kendetegn for Relationfabrikkens medlemmer. Den ekstroverte energi dominerede hos netværkerne, da personprofilerne efter en times tid blev delt ud. Karaktertræk, der kendetegner ekstroverte typer, kan være: Iderig, entusiastisk, livlig og optimistisk.

Alle deltagere fandt deres personprofil rammende på deres personlighed, da de læste den igennem. Ganske få fandt udsagn passede mindre godt på dem, mens langt de fleste gav udtryk for, at det jo er sådan, de er i arbejdssammenhæng.

 

Relationsfabrikken kortspil

 

Beskrivende eksempler
Iben Jungersen krydrede sit oplæg med beskrivende eksempler, som gav en god forståelse af de fire farveenergier i Insights Discovery systemet. Fx kunne farverne omdannes til fire mottos:
- Ildrød: Lad os gøre det NU
- Solgul: Lad os gøre det SAMMEN
- Skovgrøn: Lad os gøre det i HARMONI
- Havblå: Lad os gøre det RIGTIGT

Hjul til artikel

 

Farveenergierne er også vigtige, når man kommunikerer med andre. Her kunne en deltager fra Danske Bank komme med et eksempel fra sit arbejdsliv:
”Vi bruger profilværktøj, når vi skal jagte nye kunder og sætte det bedste hold. Hvis en kunde ønsker en anden rådgiver, kigger vi på, hvilken type der matcher kunden bedst”, sagde Carsten Madsen og understregede, at det på ingen måde er en religion, men et brugbart værktøj.

Deltagerne fik ny viden om sig selv og hinanden. De blev enige om, at der skal arbejdes videre med Insights Discovery Personprofilen i netværket, og flere ville drøfte deres nye viden med ledelsen i deres virksomhed.

 

Relationsfabrikken lytning

 

Fakta
- Insights Discovery Personprofilen er baseret på Carl Gustav Jungs teori om typemobilitet
- Ud fra en spørgeramme på 25 ordpar svares på, hvilke ord der passer bedst og dårligst samt to ord, der skal rates på en skala fra 1-5
- Alle har alle fire farver i sig, og ingen profiler er bedre end andre
- God kommunikation kræver: Mindre af dig, mere af dem, du kommunikerer med

Center for HR

Center for HR er en landsdækkende konsulentvirksomhed inden for Human Resource. Vi arbejder med Human Resource på både strategisk og operationelt niveau - og vores kernekompetencer ligger inden for bl.a. rekruttering, motivation, inplacement, coaching, team- og lederudvikling.

Find os på

 linkedin icongplus iconfacebook icon

 

 

 

Vi er en kreditværdig virksomhed baseret på Bisnodes kreditvurderingssystem. Vurderingen er foretaget ud fra en mængde forskellige beslutningsregler. Oplysningerne bliver opdateret dagligt via Bisnodes database. Kreditvurderingen af virksomheden er således altid aktuel.

Kontakt os

Hovedkontor
Marselisborg Havnevej 58
8000 Aarhus C

Kontor Sjælland
Idrættens Hus, Brøndby Stadion 20
2605 Brøndby

T: 72 34 59 99
M: info@centerforhr.dk
CVR: 33 25 35 16

Login til HR-Dialogspillet